تـم لایـن | بهترین مرجع قالب و افزونه وردپرس


با ابزارهای گوگل برند وب سایت خود را محبوب کنید!

معرفی سرویس ها و ابزار های گوگل برای برزگ کردن وب سایت

آیا صاحب کسب و کار هستید؟ آیا به دنبال راهی برای شهرت و محبوب شدن در دنیای مجازی هستید؟ حتما بارها نام گوگل به گوشتان خورده… . درست است باز هم گوگل این یار نام آشنا ابزارهایی برای موفقیت شما در نظر گرفته که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.

برخی از ابزارهایی که برمیشماریم کاربردی متعارف دارند و بعضی از آنها هنوز در میان عموم مرسوم نیستند . اما درنهایت تمام این ابزارها موجب میشوند تا در بازدید سایت و نحوه نمایش آن تغییری بزرگ حاصل شود.

به ترتیب هفت قابلیت گوگل را باهم مرور می کنیم به امید آنکه با بکارگیری آنها برند خود را جهانی کنید.

Google My Business

Google My Business

بیش از ۶۰ درصد از جستجوی کاربران از طریق گوگل انجام میشود . پس قدم شدن با گوگل شانسی بزرگ برای افزایش ترافیک و بازدید کاربران از کسب و کار شما خواهد بود. یکی از آسان ترین روش ها که کاملا رایگان ارائه میشود معرفی بیزینس تان به گوگل است.

برای مثال مشاغلی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت دارند به سادگی میتوانند در google places خود را معرفی نمایند. با این کار شما و تجارت تان در نتایج جستجو و در نقشه گوگل یا همان Google Maps به کاربران معرفی میشود. بعد از آنکه در نتایج جستجو آمدید این کاربران میتوانند در هر زمان با یک جستجو سایت و اطلاعات تماس و جزئیات فعالیت شما را مشاهده کنن.

  Google Adwords

یکی از جذابترین و هوشمندترین سیستم های تبلیغات در اینترنت وتعلق به گوگل است . Google Adwords برمبنای بازاریابی )PPC که با عنوان تبلیغات کلیکی در ایران شهرت دارد ) فعالیت میکند. در ازای هزینه ای که پرداخت میکنید Google Adwords به شما این امکان را میدهد تا کلمات کلیدی مشخصی و همچنین مناطق جغرافیائی خاص  را هدف قرار دهید.

ترافیک وب سایت با گوگل آنالیتیک google analytics

Google Analytics

سرویس Google Analytics ابزاری است رایگان که بطور واضح چشم اندازی روشن از فعالیت کسب و کارتان در فضای مجازی ارائه میکند و شما را در مدیریت برندیگ تان کمک خواهد کرد. برای مثال نحوه دسترسی کاربران به وب سایت و میزان فعالیت آنها را مشخص میکند. آمار و ترافیک وب سایت را با گوگل آنالیتیک می توانید مشاهده نمایید. بسادگی با کمک این ابزار میتوانید برنامه تبلیغاتی خود را با مورد بررسی قرار دهید و به مجموعه ای از گزینه های قابل تنظیم دیگر دسترسی داشته باشید.

به کمک ابزار قدرتمند Google Analytics نام تجاری کسب و کار شما با تکیه بر نتایج ، پیشرفت روز افزونی خواهد داشت خواهد داشت. می توانید صفحاتی که جذاب نبوده و کاربران از آن صفحه خارج شده اند را شناسایی کرده و تغییرات لازم را در طراحی و محتوای آنها اعمال کنید. در ضمن مواردی که باعث جذب مخاطب و فروش بیشتر شده است هم از این روش قابل شناسایی و تقویت است.

گوگل مپ راه

Google Maps گول مپ

Google My Business، علاوه بر google places امکان تنظیم نقشه گوگل یا گوگل مپ و اشتراک گذاری برای مشتریانتان را به شما میدهد.سازمان ها و شرکت هائی که شعبات متعددی دارند و یا اطلاعات زیادی برای نمایش دارند، میتوانند از این قابلیت در معرفی خود بسیاربهره ببرند . برای مثال، اکثر شرکت های املاک و مستغلات آدرس و اطلاعات فایل های خود را بر روی نقشه برای مشتریانشان مشخص کرده و برای نمایش فهرست های چندگانه از Maps استفاده می کنند. با قرار دادن نقشه ها در وب سایت یک ابزار تعاملی بزرگ برای کاربران خود ساخته اید. Google Maps یک ابزارست که با قابلیت های خارق العاده اش، مشتریان را به همراهی با سایت شما ترغیب میکند.

Think With Google

همانند گوگل فکر کنید . دراین روش برای یافتن مواردی که به خوبی مورد استقبال قرار می گیرد و تاثیر پذیری از آنها ، باید روش بازاریابی از طریق مقالات، مطالعات موردی و اینفوگرافیک ها استفاده کنید. این روش در گوگل به “برگه های تقلب دیجیتالی” معروف است. با عضویت در خبرنامه ها میتوانید اطلاعاتتان را به روز نگه دارید. نمیتواند نامش را تقلب گذاشت اما شبیه به برگه های تقلب در زمان تحصیلمان است.

Google Alerts گوگل آلرت

هرگز در کسب و کار از فعالیت رقبای خود غافل نشوید. Google Alerts ابزاریست که به کمک آن میتوانید پیگیر اخبار رقیبان و صنایع مرتبط باشید. لیستی از کلمات کلیدی که مرتبط با کسب و کارتان هستند تهیه کنید . با وارد کردن این کلمات گوگل لینک محتواهایی که شامل کلمات کلیدی وارد شده باشند برایتان میفرستد. ممکن است تمام نتایج از ارزش بالائی برخوردار نباشند اما این اطلاعات به شما کمک میکند تا دیدی نسبت به آنچه دیگر افراد بطور آنلاین انجام میدهند پیدا کنید . شناسایی حرکت و فعالیت رقیبا مهمترین حرکت برای سبقت گرفتن از آنهاست.

همچنین هنگامی که در جائی از شما نام برده می شود هشداری دریافت میکنید و به آسانی  با یک “تشکر” میتوانید لینک های بازگشتی به وب سایت تان را ردیابی کنید.

Google Trends را بشناسید

کلمت کلیدی که با کسب کارتان مرتبط است را گردآوردید و آنها را سرچ کنید. میزان بازدید و محبوبیت این کلمات را در میان جستجوی های گوگل مورد مطالعه قرار دهید .این روش معروف است به Google Trends که روش دیگری است برای حفظ ارتباط با ابزارهای گوگل است . این کار نمای روشن تر از فرصت های پیش رو به شما میدهد

ابزارهای و سرویرس های گوگل

ابزارهای دیگر گوگل

راهکارهایی درون سازمانی به نام Google Apps هم با سرویس هائی از قبیل Gmail، Calendars، Docs ،Drive و … گزینه های دیگری هستند که گوگل برای کارمندان فراهم می کند. احتمالا مقاله آموزش ترفند های جستجو گوگل برای شما مفید باشید.

آموزش ویژه بازاریابی اینترنتی مقالات آموزشی کسب و کار و استارتاپ

دیدگاه خود را بیان کنید

2 + 6 =