تم لاین

آموزش دریافت و تحلیل نظرات مشتریان برای بهبود وب سایت

آموزش اهمیت راه اندازی دریافت نظرات مشتریان وب سایت

یکی از اشتباهات رایج وب سایت ها عدم یک برنامه ریزی حرفه ای برای دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادات کاربران سایت است . بسیاری از مدیران سایت خود را با ایده های مورد نظر خودشان راه اندازی می کنند ، به طور مثال بعضی از مدیران وب سایت ها حتی برای یک بار از سایت خود استفاده نکرده بود و نمی دانند که استفاده از سایتشان چقدر سخت است و ممکن است برای کاربران نیز دشوار و آزار دهند باشد . هدف اصلی سایت ها جمع آوری اطلاعات برای علاقه مندان ، جذب کاربران ، ارائه خدمات به آن ها و فروش محصولات است . بنابراین برای تحقق این هدف وب سایت شما باید کاربر پسند باشد و در غیر این صورت موفقیت های خوبی کسب نخواهید کرد.

اگر می خواهید یک وب سایت خوب و کسب و کار موفق داشته باشید باید نظرات کاربران خود را در سایت قرار دهید . به همین منظور باید یک سیستم هوشمند برای جمع آوری نظرات کاربران در سایت خود پیاده سازی کنید . در این مقاله چند روش برای جمع آوری نظرات مشتریان خواهیم پرداخت.

جمع آوری اطلاعات از طریق فرم تماس با ما سایت ها

احتمالا در سایت خود بخش “تماس با ما” را دارید . متاسفانه فرم تماس با ما بسیاری از وب سایت ها حرفه ای نیست و فقط اطلاعات تماس را در اختیار کاربران قرار می دهند . کاربران باید در این فرم تماس بتوانند سوالات خود را مطرح کنند و جواب بگیرند ، نباید انتظار داشته باشید که کاربران برای مطرح کردن سوالات خود از طریق ایمیل اینکار را انجام دهند . برای بهبود یک وب سایت باید تمام شرایط را برای برقراری تماس کاربران با او در اختیار قرار دهد .

دریافت نظرات مشتریان

اگر خرید از سایت شما سخت باشد ، احتمالا کاربران این سختی را قبول کرده و محصول خود را سفارش می دهند . ممکن است برخی از کاربران نگام خرید از وب سایت شما با مشکلاتی مواجه شوند و از خرید خود صرف نظر کنند . اگر شما این مشکلات را برطرف نکنید ، موفقیت وب سایت شما و کسب درآمد بسیار سخت خواهد شد . پس از سفارش محصول توسط مشتری آن را به صفحه ی ارسال نظرات هدایت کنید و از او بخواهید تا چند دقیقه ای از وقت خود را برای وب سایت شما اختصاص دهد و نظر خود را بگوید . همچنین سعی کنید در این صفحه از مشتری سوالاتی بکنید و از او بخواهید که فرم سوالات شما را پر کند . سعی کنید که سوالات به صورت تستی باشد . مانند نمونه های زیر :

  • مراحل خرید از سایت بدون مشکل و به راحتی بود ؟
  • مراحل ثبت نام در سایت آسان بود ؟

هدف اصلی خود را بر روی رفع مشکلات وب سایت خود بگذارید . با مطرح کردن این سوالات متوجه خواهید شد که نقاط ضعف سایت شما کجا است و برای رفع آن ها اقدام خواهید کرد . سعی کنید که در طرح سوالات برای کاربران خلاقیت به خرج دهید.

همچنین از کاربران بخواهید پس از پاسخ به سوالات مطرح شده ، نظر خود را نیز ارسال کنند و انتقادات و پیشنهادات کاربران باعث پیشرفت و بهبود وب سایت شما خواهد شد . نظرات کاربران یک ابزار قدرمتند برای بهبود سئو وب سایت شما است و این ابزار را از دست ندهید.

نظرات مشتریان

دریافت نظرات مشتریان پس از هر پاسخ پشتیبانی

 این امکان را به کاربران بدهید که در پشتیبانی سایت سوالات خود را مطرح کنند و کارشناسان شما پاسخ سوالات را بدهند . در مورد بخش پشتیبانی نیز از کاربران خود بخواهید که نظر خود را ارسال کنند ، پس از مطرح کردن سوال و گرفتن پاسخ باید ایمیلی با عنوان “نظر شما در مورد خدمات ما چیست ؟ ” به کاربر ارسال شود و او نظر خود را ارسال کند . این ابزاری فوق العاده برای دریافت نظرات کاربران و بهبود بخش پشتیبانی سایت است.
توجه داشت هباشید که با انجام این کار ها شما این به مشتریان خود نشان خواهید داد که نظرات آن ها مهم و تاثیر گذار است . ممکن است برخی از کاربران از دوستان خود نیز بخواهند که نظرشان را در مورد سایت شما بیان کنند و این به نفع شما خواهد بود . زیرا تعداد افراد بیشتری سایت شما را بازدید و نقد کرده اند که در آینده باعث پیشرفت و بهبود سایت خواهد شد.
ما به شما توصیه می کنیم به نکات ما توجه کرده و حتما از این ابزار استفاده کنید . با انجام این کار ها و استفاده از ابزار ها شما در آینده ی نزدیک یک وب سایت کاربر پسند تر خواهید داشت که به سود کسب و کار شما است.

 

  • توسط:
  • تاریخ انتشار:
    ۱۹/۰۶/۱۳۹۴
  • بازدید:
    30 بازدید
  • دیدگاه:
    0