تم لاین

برای افزایش بهره وری تبلیغات بنری چه باید کرد؟

احتمالا شما هم از تبیلغات بنری استفاده کردید ولی بازدهی مورد نظرتون رو کسب نکردید و احتمالا از این روش تبلیغاتی دلسرد شدین. در تبلیغات بنری باید بعضی اصول ساده را رعایت کنید تا بنرهایی که می سازید کلیک خور بالایی داشته باشند.

چرا از بازاریابی اینترنتی و تبلیغات بنری استفاده می کنیم؟

اول باید منظورمون از این نوع تبلیغات رو بفهمیم، چرا از بنر تبلیغاتی استفاده می‌کنیم؟ برای افزایش ترافیک سایت؟ برای اطلاع رسانی؟ برای برندسازی؟ برای فروش های کوتاه مدت و یا بلند مدت؟
هدف در تبلیغات بنری بسیار مهم است. بعد از مشخص شدن هدف باید متناسب با آن نکاتی را رعایت کنیم.

در این پست از سایت تم لاین می خواهیم به صورت تخصصی بازاریابی با تبلیغات بنری را با هدف جمع آوری اطلاعات تماس مخاطبان هدف و  فروش بلند مدت بررسی کنیم.

تبلیغات بنری

پس با ما همراه باشید:

صفحه هدف را نشانه گیری کنید

لینکی که به بنر تبلیغاتی متصل می‌شود بسیار مهم است. این لینک را حتما به صفحه فرود یا همان لندینگ پیج سایتتان وصل کنید. یکی از اشتباهات رایج اتصال این لینک به صفحه اصلی سایت هست که چندان خوب نیست. در صفحه فرود شما می‌توانید ایمیل کاربران را دریافت کند و یک فایل رایگان را به کاربران هدیه دهد.

کاربران را تشویق به کلیک بنر کنید

بنر شما باید برای بازدیدکنندگان جذابیت داشته باشد تا بر روی آن کلیک کنند. اما چگونه؟
یک روش خوب اهدای محصول رایگان است. شما خودتان دوست ندارید یک فایل ارزشمند را به صورت رایگان دانلود کنید؟

بنرهای ما ثابت باشد یا متحرک؟

بنرها را میتوان به ثابت یا متحرک تقسیم کرد.
اگر می‌خواهید رنگ بنر مغایر با سایت نمایش دهنده آگهی نباشد می‌توانید از بنر ثابت استفاده کنید. (البته اگر رنگ بنر شما هم کاملا مغایر با سایت پذیرنده آگهی باشد هم می توانید از بنر ثابت استفاده کنید و هیچ ضرورتی به رعایت این مورد نیست)
اگر بنر شما با سایت میزبان ست نیست می توانید از بنر متحرک بهره بجویید.
در استفاده از بنر متحرک توجه کنید که نباید سرعت عوض شدن فریم ها خیلی زیاد باشد.

بنر کم حجم، بازدید پر حجم!

حجم بنرها هم خیلی مهم است. به این هم فکر کنید که بازدیدکننده حوصله ندارد که منتظر باشد بنر شما کامل لود شود تا آن را ببیند!

بازاریابی دیجیتال

بنرهای فلش را دور بریزید!

یادتان باشد که بنرهای فلش چندان جالب نیستند و بسیاری از مرورگرها مخصوصا مرورگرهای موبایل از این فرمت پشتیبانی نمی کنند و این یعنی برن فلش توسط بسیاری از بازدید کنندگان دیده نمی شود و این هم یعنی هزینه ای که برای تبلیغات داده اید به هدر می رود.

چه الزامی دارد که بازدیدکننده را به صفحه فرود یا همان صفحه هدف بفرستیم؟

در شروع مطلب گفتیم که بهتر است به صفحه فرود لینک دهیم. اما واقعا چرا؟

در جواب باید بگویم که این کار برای اعتمادسازی است. همیشه فروش اول به یک مشتری سخت است. اما بعدا که او یک محصول از شما خریداری کند و به شما اعتماد کند خریدهای بعدی برای او آسان تر خواهد بود. خوب پس چه بهتر که بازدیدکننده را به صفحه ای از سایت تان هدایت کنید و به او یک خرید رایگان را پیشنهاد کنید تا او برای خریدهای بعدی آماده باشد.

همین طور می توانید ایمیل کاربران تان را هم جمع آوری کنید که در آینده می توانید به این ایمیل ها خبرنامه ارسال کنید و محصولات جدیدتان را به آنها معرفی کنید.

  • فقط یادتان باشد که هرگز از این ایمیل ها برای ارسال اسپم استفاده نکنید. ارسال مطالب مفید نیز اگر بیش از حد باشد باعث آزار کاربران و مشتریان تان می شود.

چرا باید ایمیل کاربران را جمع آوری کنیم؟

فکر کنید شما در سایتی برای یک ماه آگهی ثبت کرده اید و به صفحه اصلی سایت یا به محصولات تان لینک کرده اید که آنها را بفروشید. خوب در بهترین شرایط با روزی هزار بازدیدکننده که داشته باشید در ماه شاید ۱۰۰ محصول بتوانید بفروشید. بعد از این یک ماه دوباره فروش شما پایین می آید و باز باید برای تبلیغات هزینه کنید و احتمالا سود فروش شما کفاف تبلیغات را ندهد! ایمیل مارکتینگ را بخوانید.

حال فکر کنید اگر شما ایمیل کاربران را داشته باشید و با ارسال خبرنامه که هزینه چندانی ندارد می‌توانید هر هفته همان کاربران را به سایت خود دعوت کنید و محصولات جدید تان را به آنها معرفی کنید. این به نظر شما به صرفه نیست؟ خوب به نظرم همین قدر توضیح دادن در مورد این مساله کافی است و شاید بهتر باشد خودتان هم کمی این مساله را بررسی کنید!

بازاریابی بنری

سنجش فقط مال کنکور نیست!

برای سنجش اهداف بازاریابی باید به درصد کلیکی که بر روی تبلیغات تان شده است توجه کنید. یعنی از چند نفر که بنر شما را دیده اند روی آن کلیک کرده اند؟

بهتر است تبلیغات بنری را با روش های مختلف در سایتهای متفاوت در زمینه کاری خودتان درج کنید.

سپس میزان اثر بخشی آنها را بررسی کنید و ببینید که کدام روش برایتان بهتر است و اثربخشی و بازدهی بیشتری دارد؟ با این بررسی ها می‌توانید در هزینه های تبلیغاتی خود صرفه جویی کنید و سودآوری خود را افزایش دهید.

صحبت پایانی

برای اینکه همیشه بتوانید به اهداف بازاریابی اینترنتی خود دست یابید بایستی از تبلیغات بنری به صورت حرفه ای بهره بجویید. گر چه تبلیغات بنری هزینه بر می باشد اما می تواند در تسریع رسیدن به اهداف و به شما کمک شایانی کند. در استفاده از تبلیغات بنری همیشه اهداف بازاریابی خود را در نظر بگیرید تا سرمایه شما به هدر نرود. همینطور برای بازاریابی از طریق خبرنامه هرگز به سراغ لیست های ایمیل آماده که در اینترنت به فروش می رسانند نروید و از ارسال اسپم بپرهیزید تا در بازاریابی اینترنتی خود رستگار شوید!

امیدوارم اینمطلب مورد توجه شما واقع شده باشد و افق های جدیدی در استراتژی های پایدار بازاریابی اینترنتی به رویتان گشاده باشد 🙂

  • توسط:
  • تاریخ انتشار:
    ۸/۰۷/۱۳۹۴
  • بازدید:
    24 بازدید
  • دیدگاه:
    0