تاثیر موفقیت صفحات فرود Landing Pages

تاثیر موفقیت صفحات فرود (Landing Pages) در تبلیغات و فروش محصولات

یقینا بعد از صرف هزینه های زیاد و انجام اقدامات لازم برای بهنه سازی سایت و ایجاد کمپین های تبلیغاتی منتظر موفقیت صفحات فرود سایت خود هستید . اطمینان حاصل کردن از موفقیت آمیز بودن اقدامات لازم برای این صفحه ها کمک زیادی در مسیر موفقیت کسب و کار آنلاین تان خواهد کرد. صفحات فرود (Landing Pages) با هدف قرار دادن گروه خاصی از کاربران و مخاطبین این امکان را فراهم میکند تا دریابید چه مضوعاتی برای کدام یک از مشتریان جذاب تر و تاثیرگذارتر است. می توانید از طریق صفحات فرود درباره کربران تان اطلاعات مفیدی کسب کنید و این موضوع باعث اهمیت یافتن صفحات فرود می شود.

نحوه ارزیابی موفقیت صفحه فرود

اگر پلنی برای پیش بینی نوع و میزان فعالیت کاربران خود دارید پس یک قدم جلو هستید. در غیر اینصورت نیاز دارید تا مطالعه ای جامع از صفحات فرود در زمینه هدف گذاری سایت داشته باشید.

در ادامه سه معیار را برای مرور موفقیت و یا شکست صفحه فرود وب سایتتان مورد بررسی قرار میدهیم.

Landing Pages صفحه فرود

  1. چه تعداد از مخاطبین مشتری می شوند

یکی از مهمترین مواردی ارزیابی موفقیت صفحات فرود در تعداد تبدیل بازدید کننده به خریدار است. درصد موفقیت و دستیابی به هدف با این مقدار رابطه مستقیم دارد. برای موفقیت صفحه باید هدفی را که در ابتدای طراحی صفحات مشخصی از سایت تعیین کرده اید را همواره دنبال کنید. یکی از اهداف متعارف میتواند میزان خریدهای انجام شده از سایت باشد. برای محاسبه نرخ تبدیل مثالی میزنیم: اگر تعداد بازدید کننده گان از صفحه فرود سایت ۵۰۰ نفر بوده و از این تعداد ۱۰ نفر مستقیما از این صفحه اقدام به خرید کرده باشند میتوان در یافت که نرخ تبدیل صفحه فرود در سایت ۲% بوده است

این نشان دهنده دو زمینه از جوانب فعالیت صفحات فرود است: ترافیک سایت و تبدیل مراجعین به مشتریان .

درصورتی که با وجود ترافیک بالای صفحات سایت تبدیل و فروشی صورت نگیرد یعنی صفخات فرود کارایی لازم را نداشته و باید بازبینی شوند.

ترافیک بالا فروش

  1. میزان ترک وب سایت

bounce rate یا میزان ترک وب سایت از سوی کاربران به معنی آن است که  بازدید کنندگان بدون اینکه فعالیتی انجام دهند صفحه فرود را ترک می کنند. به کمک تحلیل bounce rate متوجه خواهید شد که کدام صفحات بدرستی کار میکنند و کدام یک باید بررسی و تحلیل و اصلاح شوند.

این یکی از ارکان اساسی برای درک کلی از ترافیک سایت است. به کمک آن صفخاتی که نیازمند اعمال تغییرات هستند را تشخیص میدهید. البته این را در نظر داشته باشی که تعداد ترک سایت از سوی کاربران لزوما به صفحه ای خاص که به درست کار نمیکند، اشاره ندارد و فقط تعداد بازدیدکنندگانی را که سایت را ترک کرده اند نمایش میدهد.

bounce rate

  1. هزینه استفاده از خدمات یا هر خرید

اگر میخواهید هزینه های کسب و کار جدید خود را ارزیابی کنید کافیست دوباره نرخ تبدیل در سایت را در نظر بگیرید و هزینه های تبلیغات را بر میزان فروش محصولات (یا میزان استفاده از خدماتی که در سایت عرضه) تقسیم کنید.

برای نمونه سایت Yola را در نظر بگیردید. ارزیابی میزان موفقیت سایت با توجه به هزینه هائی که هر مشتری پرداخت می کند، محاسبه میگردد. با توجه به اینکه از بعضی از مشتریان خواسته شده تا رایگان در سایت ثبت نام کنند.

می توان مشتریان رایگان را به عنوان استفاده کنندگان از خدمات و مشتریان شارژی را به عنوان خریداران در نظر گرفت. ارزش واقعی هر روش را با محاسبه میزان درامد حاصل از طریق مشتریان و میزان هزینه های خود قابل درک است. این روند در آینده نتایج ارزشمندی را ارائه میکند.

با توجه به این معیار ها سایت خود را تحلیل و بررسی کنید تا از میزان موفقیت صفحات فرود مطمئن شوید. میتوانید برای بهبود شرایط تغییراتی را در این صفحات اعمال کنید.

سبد فروشگاه ارزیابی

 

درباره مرضیه سلیمانی

موارد جالب

پیام خوش آمدگویی در صفحه ورود وردپرس

پیام خوش آمدگویی در صفحه ورود وردپرس

پیام خوش آمدگویی در صفحه ورود وردپرس سلامی ویژه خومت تمامی کاربران عزیز تم لاین. ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *