ویژگی های یک محصول مناسب برای وب سایت تجارت الکترونیک

محصول وب سایت تجارت الکترونیک
ویژگی های یک محصول مناسب برای وب سایت تجارت الکترونیک
۵ (۱۰۰%) ۷ votes

تعداد زیادی از بازدیدکننده های ما درخواست مقاله ای در رابطه با ارزش یابی کالا ها به منظور واردات و فروش به صورت آنلاین را داشتند . در این مقاله ویژگی های بهترین کالا به سادگی توضیح داده شده است.

استفاده از مهندسی معکوس برای شناسایی محصولات و کالای عالی در تجارت الکترونیک

علامت سوال محصول جعبه

برای بیشتر روشن شدن نام این کالا را ” ویلینگتون ” می گذاریم و دلایل اینکه این کالا مناسب است را شرح می دهیم :
ویلینگتون به بازاری اشاره دارد که بزرگ و رو به رشد است که میزان رقابت کم تری دارد و مشتریان قابل توجه و معتبری دارد. این کالایی است که فقط در فروشگاه آنلاین عرضه می شود و به صورت غیر آنلاین ارائه نمی شود.
این کالا بازار معتبری را داراست که می توان تا صد دلار آن را فروخت و همچنین می شود آن را به قیمت ۱۰ دلار از تولید کنندگان چیینی خرید.
با اینکه ویلینگتون قابل مصرف است، ولی در طول زمان صدمه و آسیب نمی بیند و از بین نخواهد رفت. چون این یک محصول کاربردی و بسیار زیاد مورد علاقه مصرف کننده هاست. براین این محصول تقاضای زیادی وجود دارد و و تمایل مشتریان برای اشتراک ماهیانه این کالا خیلی زیاد است.
به هیچ عنوان سفارش این کالا طاقت فرسا و پر از ذرذسر نیست. ویلینگتون کوچک است و حجم کمی دارد و در کیف پول شما به راحتی جای می گیرد. بنابراین، هزینه های مربوط به انبارداری شما تقریبا صفر می شود. هم چنین ، به دلیل داشتن وزن کم و کوچک بودن می توانید هزینه های shipping را در قیمت نهایی کالا ملحوظ بفرمایید. پس با حذف هزینه حمل و نقل، می توانید مانع بزرگی را از خرید مشتریان از بین ببرید. چون هزینه های بالای ارسال کالا یکی از دلایل اصلی انصراف مشتریان از خرید است.
مدیریت سفارش کالا به آسانی صورت می پذیرد چون که ویلینگتون دارای تنوع نیست .پس باید هر ماه فقط یک SKU از تامین کننده دریافت نمایید. ( SKU یک شناسه مخصوص کالاست که به صورت بارکد نمایش داده میشود). احتمال این که کالا اشتباه به دست مشتری برسد بسیار کم است، چون شما فقط یک SKU دارید. در نتیجه کالای برگشتی نیز به حداقل می رسد. با توجه به این که ویلینگتون خیلی بادوام است، شکستن و آسیب دیدن آن هنگام ارسال برابر صفر است.
به راحتی مشتریان هدف می توانند از طریق اینترنت سفارش خود را ثبت کنند. بیشتر مشتریان هدف ۱۸ سال به بالا هستند و کارت اعتتباری و موجودی در دسترس دارند. در طول سال درآمد حاصل از فروش این کالا ثابت می ماند، چون که تغییرات فصلی تغییری در روند فروش آن نخواهد کرد.
همان طوری که حدس زده اید، ویلینگتون وجود خارجی ندارد . با توضیحات فوق، ممکن است برای فروش آنلاین کالایی را به عنوان بهترین محصول انتخاب نکرده باشیم، اما برای یافتن کالایی ایده آل با استفاده از مهندسی معکوس در ادامه همراه ما باشید :
تعریف :
سال ها از اولین صحبت های من در رابطه با تجارت الکترونیک می گذرد. ۳ سال پیش موقع کریسمس، من به زادگاهم در تورونتو برگشته بودم . در یکی از شب ها تصمیم به ملاقات با یکی از آشنایان قدیمی گرفتم. بعد از شروع صحبت مان، بحث مان به سمت تجارت الکترونیک دوست نزدیک مان Luxy hair که عملکرد خوبی داشت، کشیده شد. بعد از ۱٫۵ سال Luxy دنبال کننده ها و مشترکان بسیار زیادی در شبکه اجتماعی فیسبوک و یوتیوب به دست آورد که فعالیت هایش زا کنترل می کردند. چند ساعتی درباره جزییات موفقیت او و کارهایش صحبت می کردیم. آن شب لیست ارزشمندی از کارهای زیادی که به خوبی آن ها انجام می دادند، تهیه کردم و از آن مهم تر، به مواردی از کارشان پی بردم که متناسب با تجارت الکترونیک شان محصولاتشان را یک کالا تبدیل می کردند.
در سال های بعد ، با انتخاب کردن و هدف یافتن محصولی که موفقیت آن در این تجارت بسیار محتمل است، لیست معیارهایم را وزین تر کردمبعد از ۳ سال به نتایج مهمی دست یافتم . به خود می بالم از اینکه می توانم این تجربیات در رابطه با مهندسی معکوس را با شما به اشتراک بگذارم.
هرگز نمی توانید کالایی را پیدا کنید که همه معیارهای لیست زیر را داشته باشد. اما با این راهنمایی می توانید به سازمان دهی کردن منطق کالاهای خود بپردازید. و به نحو احسنت موفقیت کالا و یا مشکلاتش را ارزیابی کنید.
از این موارد فهرستی تهیه کردم و معیارها را به ۲ بخش تقسیم نمودم. بخش اول مربوط به معیارهای بازار محور و ذومین بخش مربوط به محصول محور است.

تجارت الکترونیک سبد

بخش نخست : معیار های بازار محور

۱٫گنجایش بازار بالقوه

کالایی را انتخاب نمایید که بازاری بالقوه و گسترده داشته باشد. از انتخاب کالاهایی که خودشان زیرمجموعه ای از زیرمجموعه های بازار می باشند خود داری نمایید. مثلا”، کالای برای خانم های بین ۲۵ تا ۴۰ در نظر گرفته می شود، شامل طیف گسترده ای می شود.ولی اگر همین کالا را برای خانم های باردار بین ۲۵ تا ۴۰ سال اختصاص بدهیم، مسلمل” با مجموعه ای کوچکتر روبرو خواهیم بود. بی شک شما تلاش میکنید که بزرگترین بازار هدف را تحت کنترل خود داشته باشید. البته این موضوع همیشه درست نیست و احتمال دارد کلایی خاص با بازار هدف بسیار محدود بسیار خوب فروش داشته باشد، اما برای دست یافتن به این مشتریان با مشکلات و هزینه های زیادی روبرو هستیم.

۲٫ رقابت در بازار

کدام یک مناسب شماست ؟ بدون رقابت ، رقابت معمولی و یا رقابت فشرده ؟
لزوما” رقابت سخت و فشرده بد نیست ، چون این نوع اعتبار بازار شما را نشان می دهد. ولی اگر سهمی از بازار هدف شماست و این هدف را دنبال می نمایید، به عنوان یک تازه وارد ، باید کار متفاوتی انجام بدهید.

۳٫ روال ، مد و یا بازار رو به رشد

همیشه نکته بسیار مهمی وجود دارد و آن این است که در دام مد های زود گذر و سبک های کوتاه مدت گرفتار شوید. گرچه بعضی از کالاها امکان دارد در یک بازه زمانی خاصی، فروش خوبی داشته باشد، ولی موفق شدن این نوع کالاها به پایداری طولانی مدت نیاز دارد. پی در پی، سابقه ی جست و جوی کالا های بالقوه تان را از Google Trends بررسی نمایید تا از میزان جست و جوی کالای تان درک بهتری بدست آورید. این گزینه برای ارزشیابی محصولات تان به شما کمک می کند، و با این راه متوجه خواهید شد که آیا محصول شما روند رو به نزول دارد، تغییری خاص نکرده ، و یا این که در یک بازار رو به رشد است ؟

۴٫ محدودیت دسترسی محلی به محصولات

آیا تا به حال به دنبال لوازم شعبده بازی بوده اید؟ لوازم مخصوص چپ دستها ، مثلا” قیچی چطور ؟
از این قبیل محصولات تخصصی، بازار خاص خود را دارند، ولی مشکل شان پراکندگی جغرافیای شان است که برای فروشگاه های فیزیکی یا محلی، کسب و کار مناسبی ندارد. اما برای یک سایت تجارت الکترونیک بسیار مناسب است.

۵٫ بازار هدف

فهرستی از مشری های اصلی خود را که بازار هدف تان را تشکیل می دهند تهیه نمایید. اگر شما کالایی مرتبط با گروه سنی نوجوانان دارید، به این نکته توجه داشته باشید که آن ها هنوز کارت اعتباری برای خرید آنلاین ندارند. آیا محصولات بزرگسالان برای فروش دارید ؟ این افراد نیز بر روی کامپیوتر تسلط کافی ندارند و به وارد کردن مشخصات بانکی شان در اینترنت تمایلی ندارند. برای بسیاری از مشتری های بازار هدف ، فروش اینترنتی گزینه مناسبی ست ولی بررسی موضوع و در نظر داشتن همه ی جوانب بسیار مهم است.

 

بخش دوم : معیار های محصول محور

۶٫ درصد سود محصول

مقدار سود اهمیت بسیار بالایی دارد. به تدریج بسیاری از هزینه ها باعث کاهش حاشیه سود می شوند. پس باید قادر باشید که این هزینه ها را کنترل نمایید و سود مناسبی به دست آورید.پیشنهاد متخصصین بازار این است که محصولی را برگزینید که سود بسیار خوبی داشته باشد. نخست، این کار به نظر نا ممکن می آید. ولی این طور نیست. این محولات وجود دارند . اگر شما محصولی با سود کم تر انتخاب می کنید ، توجه داشته باشید که سود حاصل تان هم چنان به صرفه باشد.

۷٫ قیمت فروش محصول

زمانی بهترین شرایط فروش برای تان پدید می آید که کالای شما قیمتی بین ۷۵ تا ۱۵۰ دلار داشته باشد. اگر قیمت کم تر باشد، باید تعداد بسیار زیادی از کالا به فروش برسد که لازم است مشتری برای آن بیابید تا از این راه سود مورد نظر را برای آن کالا دریافت کنید. از یک طرف، اگر قیمت کالای تان بسیار زیاد باشد ، افراد سوالات بسیار زیادی از شما می پرسند. چون ممکن است پرداخت هزینه زیاد برای کالای مورد نظر توسط مشتریان تان توجیهی نداشته باشد.
همچنین ، پرداخت آنلاین برای یک کالا، بدون دیدن و لمس آن از نزدیک، به آسانی انجام نمی شود. علاوه بر این ، اگر قرار بر این باشد که افراد پول بیشتری پرداخت کنند پرسش هایشان در مورد محصول نیز افزایش می یابد. به این دلیل که شما زمان محدودی برای صرف کردن به مشتریان تان دارید، این موضوع شما را دچار مشکل می کند. پس پشتیبانی و خذمات مشتری ها برای تان دردسر و زحمت هایی ایجاد می کند.

۸٫ SKU محدود ( شماره محصول و یا تنوع محصول )

مطمئنا” شما نمی خواهید محصولی را به موجودی کالاهایتان و محصولات تان اضافه کنید که دارای ۵۰ سایز متنوع است و رنگ های مختلفی دارد. و هم چنین تمایل به فروش ۱۰ ها و یا ۱۰۰ ها محصول مختلف ندارید. در مرحله اول این کار منجر به هزینه هایی بسیار زیاد برای خرید اولیه می شود که بسیار خطرناک است. هم چنین ، با توجه به حجم کالاهای خرید شده باید هزینه های مربوط به انبارداری را نیز بپردازید. در پایان ، متنوع بودن محصولات منجر به پیچیدگی می شود و اداره آن آسان نخواهد بود و احتمال این که سفارشی نا درست ارسال شود افزایش می یابد. چون ممکن است در هنگام ارسال، رنگ، سایز و یا نوع محصول دلخواه مشتری دچار اشتباه شوید. آن جاست که مجبورید برای اصلاح کردن سفارشات اشتباه هزینه هایی را بپردازید. در حالت ایده آل ، باید بر روی محصولی که بیش از ۱۵ تا ۲۰ SKU نداشته باشد تمرکز نمایید. با انتخاب محصولات با تنوع کم تر ، انتخاب مشتریان تان را محدود کنید و تصمیم گیری را برای شان آسان تر نمایید.

۹٫ اشتراک در وب سایت تجارت الکترونیک

آیا محصولات تان دارای عمر مفید است و یا به عنوان کالاهای مصرفی تلقی می شود ؟ پیدا کردن مشتری های جدید می تواند بسیار وقت گیر، پر هزینه و طاقت فرسا باشد. فروش چند باره به مشتری های قدیمی تان ، علی الخصوص به طورت خودکار ، روش مناسبی برای تجارت شما به شمار می آید. از ۲ طریق مشتریان به مشترکین دائمی وب سایت تبدیل می شوند. کشف و بازپرسازی
در گزینه کشف مثلا” سبدی از نمونه کالا برای مشتریان ارسال می شود و در صورتی که مشتریان کالاهای نمونه را بپسندند، می توانند برای خرید نمونه واقعی به سایت مراجعه نمایند.
گزینه بازپرسازی نیز یعنی شارژ دوباره کالا، مثلا” ، شما کالای موردنظر را در وب سایت انتخاب می نمایید و هر ماه به طور خودکار برای شما آن کالا ارسال می شود. راستی مقاله ۴۷ روش برای فروش محصول در فروشگاه اینترنتی رو بررسی کنید! مطمئنم اطلاعات زیادی نصیبتان میشود.

۱۰٫ وزن و اندازه محصول

مشتریان انتظار دارند که به صورت رایگان سفارش شان ارسال شود و بابت حمل و نقل مبلغی نپردازند. یکی از دلایل کنسل کردن خریدها در وب سایت ها همین مسئله حمل و نقل است. به روشنی اندازه و ووزن کالا این هزینه را معین می کند. همچنین در هنگام سفارش این نکته را مد نظر داشته باشید که علاوه بر هزینه ارسال، هزینه انبارداری و نگه داری نیز به این عوامل بستگی دارد.

۱۱٫ شکنندگی و دوام کالا

آیا محصولاتتان دوام خوبی دارد و یا آسیب پذیر است ؟ هر چه کالاها شکننده تر باشند ، احتمال آسیب دیدن شان در حمل و نقل افزایش می یابد. هر اندازه هم که شرکت های حمل و نقل مقصر باشند، باز نتیجه اصلی گریبان شما را می گیرد. چون سالم نرسیدن شما تبدیل به بک تجربه برای مشتری شما می شود. با این وجود ، مشتری تجربه خوبی از سازمان و محصول شما نخواهد داشت. کالاهای شکستنی دارای مرجوعیات بسیار زیادی هستند و این کار باعث این می شود که زمان زیادی به حل کردن این قبیل مشکلات اختصاص یابد.

۱۲٫ کالا های فصلی

آیا محصول تان داری بازار فصلی است و در کل سال طرفدار ندارد؟ توجه کردن به محصولات فصلی بسیار مهم است و باید خودتان را برای نوسان های درآمد فصلی آماده نمایید. فروش فصلی می تواند تاثیر زیادی بر فروش نقدی و ماندگاری کسب و کار داشته باشد. باز هم می توانید به گوگل ترندز مراجعه نمایید و نواسان جست و جوی کالای تان را ارزیابی کنید.

۱۳٫ مشتری های با اشتیاق

آیا محصول بالقوه تان برای حل مشکلی و یا کاهش دردی تولید شده است ؟ یا در طبقه بندی محصولاتی که مشتاقان زیادی دارد قرار می گیرد ؟ مثلا” قرص های سرماخوردگی در فصل زمستان بازار خوبی دارند. علاوه بر این ، زمانی که شخصی به فعالیت و یک رشته خاصی بسیار علاقه مند است، حاضر است برای به دست آوردن محصول و یا خدمات مورد نظرش پول بپردازد. از جمله این افراد می توان به کوه نوردان و دوچرخه سواران اشاره نمود.

۱۴٫ محصولات ثابت ( دارای کم ترین تغییرات )

اگر به طور مداوم محصولات شما در حال تحول است و هر سال تغییر می کند، مجبورید هزینه های بسیار زیادی را برای تامین منابع صرف نمایید. و به منقضی شدن وب سایت تان منجر می شود. ولی با فروش کالاهایی با تغییرات محدودتر می توانید با اطمنیان وب سایتی بسازید که پر از ااطلاعات است و برای سالهای طولانس قابل استفاده خواهد بود.

۱۵٫ کالا های مصرفی و یک بار مصرف

برای هر کسب و کاری مشتری های تکراری، از ملزومات به شمار می آید. فروش کالا به مشتریان دائمی که اعتماد دارند نسبت به فروش به مشتریان جدید بسیار آسان تر است. اگر کالاهای شما به صورت منظم نیاز به سفارش مجدد دارد ( مثل کاالا های یک بار مصرف) و از این راه بتوانید مشتریان تان را راضی نگه دارید، می توانید امیدوار باشید که یک کسب و کار خوب و پردرآمد بسازید.

۱۶٫ محصولات فاسد شدنی

پر واضح است که فروش کالاهای فاسد شدنی خطرناک است . اگر در زمان لازم اهداف فروش حاصل نشود، و از حد انتظار کم تر باشد، این خطر وجود دارد که موجودی کالا از دست برود. اگر فاسد شدن کالا با دما مرتبط باشد، در هنگام جا به جایی نیز باید این موضوع در نظر گرفته شود. همچنین هزینه حق بیمه و انبارداری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

۱۷٫ مقررات و محدودیت ها

تمامی قوانین برای دلیل خاصی بوجود آمدند و محدودیت و مقررات مورد علاقه افراد نیستند. قبل از اقدام خرید محصول، با شرکت حمل و نقل، انبار و گمرک مذاکره نمایید و مطمئن شوید که محصولات شما منع قانونی و محدودیتی ندارد . نداشتن آمادگی لازم می تواند وقت گیر، استرس زا و پر هزینه باشد.

۱۸٫ بازاریابی ویدیویی (مارکتینگ)

به عنوان یک بازاریاب حوزه دیجیتال ، نمی توانید منکر قدرت ویدیوها باشید. ویدیو ها ثابت کردند که این قدر را دارند که مفاهیمی را پخش کنند مه با تصویر و متن قابلیت انتقال آن وجود ندارد. Youtube یکی از بزرگترین منابع ویدئو این روزها شمرده می شود.
بسیارند کسب و کارهایی که با سرعت در صنف خود به رهبرانی تبددددیل شده اند، چون که استراتژی آپلود ویدیو را در یوتیوب در نظر گرفتند و به نحو احسنت اجرایش کردند. راستی سعی کنید پست آموزش ویدیو مارکتینگ رو حتما تماشایی بکنید.

جمع بندی و نتیجه گیری:

بار دیگر می گوییم که یافتن محصولی که در همه این طبقه بندی ها بگنجد هدف این ارزیابی نیست. این مطلب برای سازماندهی افکار شماست در رابطه با نکته های کلیدی کسب موفقیت. هم چنین ممکن است به بعضی از اطلاعات تا به حال توجه نکرده باشید و با این مطالب به شما یادآوری شده است. زمانی که در رابطه با محصولی هیجان زده رفتار می شود، موانع پیش رو در نظر گرفته نمی شود و از مشکلات چشم پوشی می شود. خوش بختانه به کمک این مقاله ، محصولات با پتانسیل بالا را می توانید ارزیابی کنید و شانس خود را برای موفق شدن افزایش بدهید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 1 =