۹ نکته برای موفقیت کسب و کار تجارت الکترونیک شما

تجارت الکترونیک
۹ نکته برای موفقیت کسب و کار تجارت الکترونیک شما
۵ (۱۰۰%) ۴ votes

موفقيت کسب و وب سایت اینترنتی شما

در سال ۲۰۱۵ و سال هاي آتي انتظار ميرود که تجارت الکترونيک و راه اندازی فروشگاه هاي اینترنتی ادامه مسير خود را با روندي رو به سوي بالا و با رشد سريع طي کند. براي يک کارآفرين اين فرصتي هيجان انگيز ، جذاب و اميدوارکننده براي دستيابي به موفقيت و ثبات است.

زمان این که راه اندازی یک کسب و کار تجارت الکترونیک را بررسی کنید گذشته است. اکنون زمان دست به کار شدن است. در واقع ، کل خرده فروشی تجارت الکترونیک ایالات متحده از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ از ۱۶۷ بیلیون دلار به ۲۶۳ بیلیون دلار افزایش یافته است و در سال گذشته به نزدیک ۳۰۴ بیلیون هم رسیده است و این روند نشان دهنده این است که در سال ۲۰۱۵ به بالای ۳۴۷ بیلیون دلار خواهد رسید.
در ایالت متحده برآورد کلی از درآمد فروش خرده فروشان در سال ۲۰۱۴ حدود ۳٫۱۹ تریلیون دلار بوده است.

کسب و وب سایت اینترنتی

این به این معنی است که فروش تجارت الکترونیک در ایالات متحده حدود ۹٫۵ درصد از کل فروش را تشکیل میدهد و انتظار افزایش آن نیز همچنان می رود.

به هر حال تعداد افرادی که در مقایسه با آن، با توجه به پیش بینی کارشناسان صنعت و تحلیلگران در مشورت و همفکری هستند برای ۳ سال آینده کم رنگ است.
منابع می گویند که در سال های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، و ۲۰۱۸ کل پروژه های فروش تجارت الکترونیک ایالات متحده به ترتیب حدود ۳۹۲٫۵ ، ۴۴۰٫۴ و ۴۹۱٫۵ بیلیون دلار خواهد رسید که اگر تعداد آن ثابت بماند شاهد افزایش بیش از ۴۱ درصدی از این سال تا پایان ۲۰۱۵سال ۲۰۱۸ خواهیم بود.
این اقتصاد در تمام دنیا و همینطور کشور عزیز خودمان ایران آماده رشد قابل توجهی در ماه ها و سال های آینده است و شما میتوانید دیدن نتایج را انتظار بکشید، اگر از راه درست و منطقی به آن نزدیک شوید و آن را عملی کنید.

تمرکز بر نکات مهم و حیاتی زیر میتواند شما را برای موفقیت در تجارت الکترونیک کمک کند

۱٫ برای شروع عجله ننمایید

از بزرگ ترین اشتباهات برای یک کارآفرین تجارت الکترونیکی که موفق نمی شود عجله کردن در راه اندازی وب سایت است. شما فقط یک شات از راه اندازی وب سایتتان در نظر بگیرید. نمیتوانید در این مرحله کارتان را شلوغ کنید. این در حالیست که خرید نام دامنه کار خوبیست و اقدام به درست کردن صفحات ” Coming soon” کنید. شما باید از هویدا شدن تا زمانی که در حال اجرای بعضی کارهای پایه همچون سئو، بازاریابی<محتوا،تبلیغات و .. ) هستید اجتناب کنبد.

۲٫ تمرکز روی کاربر

این بر کسی پوشیده نیست که بزرگ ترین ضعف در کسب و کارهای الکترونیک ناتوانی در اجازه ندادن به مشتریان برای دست یافتن به خواسته هایشان است. ( حداقل احساسکردن، بوییدن و دیدن محصولات قبل از تصمیم) در حالی که هم اکنون برای حل این مشکل هیچ راه حل مناسبی وجود ندارد.این کمبود را میتوانید در جاهای دیگر کسب و کار جبران کنید مثل : قیمت گذاری مناسب ، فراهم آوردن ارسال رایگان کالا و ساده کردن فرآیند خرید بوسیله ی سبد خرید.

۳٫ به طور کلی همه چیز را امتحان کنید

قبل ، در طول و بعد از آغاز هر کسب و کار تجارت الکترونیک ، باید برای تجزیه و تحلیل و تست نمودن سرمایه گذاری نمایید. مثل یک مشتری فکر کنید و تجسم کنید که ببینید چه چیزی جواب می دهد و پی جواب هایتان را بگیرید.

۴٫ بازاریابی در شبکه های اجتماعی

هر کارآفرین در زمینه تجارت الکترونیک به شما خواهد گفت که شبکه های اجتماعی و یا نمایندگان شان نسبت به موارد دیگر ارجحیت دارند. شبکه های اجتماعی به عنوان ضربان قلب کسب و کار شما قلمداد می شود و یک دید مداوم از زندگی مشتریان تان به شما می دهد. با این وججود داشتن یک مدیر برای شبکه های اجتماعی می تواند بسیار مفید باشد و این موضوعا است که خواه نا خواه شما را درگیر خواهد کرد.

۵٫ ترکیب کردن عناصر اجتماعی

با وجه به نکته ی قبل ، یک ایده بسیار خوب این موارد را شامل می شود که شما عناصر اجتماعی و یا چیزی مثل بازدید محصول و دکمه پیگیری سفارش و یا حتی گزینه هایی برای ورود اجتماعی بر روی سایت تجارت الکترونیک تان داشته باشید همگی موجب تغییرات مفیدی می شود.

۶٫ سایت یا اپلیکیشن موبایل

بیل سوئیکی از خرده فروش های اینترنتی به منبع Golden sachs گفت تبلت ها نقش مهمی را به عنوان هزینه های نصرف کننده در سراسر جهان به طور فزاینده ای ایفا خواهند کرد. حال آن که ، حتی از راه موبایل از ۲۰۴ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۴ به ۶۲۶ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۸ افزایش پیدا خواهد کرد. اگر شما در حال ساخت تجارت الکترونیک تان با تلفن همراه نیستید در سال های آینده ناهماهنگ به نظر می آیید.

۷٫ سئو  وب سایت

با توجه به این که تجارت الکترونیک با سرعت بسیار زیادی رو به رشد است . کسب و کارهای بیشتر و بیشتری به این بازار به صورت فزاینده وارد خواهند شد. این به این معناست که ماندن در بالای نتایج موتورهای جست و جو و داشتن سئو ی مناسب سایت برای ایستادن مقابل رقبا بیشتر اهمیت خواهد داشت. با یک متخصص سئو ی سایت برای باقی ماندن در این فضای رقابتی در بلند مدت به کمک شما خواهد آمد.

۸٫ اطلاعات جمع آوری کنید

شما برای راه اندازی تجارت یک سایت برنامه ریزی می کنید ولی بیشتر کارآفرینان وسوسه می شوند برای مراحل بعدی نیز تلاش کنند. این اهمیت دارد که شما اطلاعات مربوط به مشتری را جمع آوری کنید و برای مراحل بعدی یک پایگاه داده منسجمی بسازید.

۹٫ رشد و تکامل را ادامه دهید

در آخر ، اگر شما خواهان موفقیت در چنین بازار متغیری باشید هرگز نباید رشد و تکامل خود را متوقف کنید. چون تکنولوژی ، گرایش ها و سلیقه های مشتریان به طور دائم در حال تغییر است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 1 =