تـم لایـن | بهترین مرجع قالب و افزونه وردپرس


۷ نکته بازاریابی در وب سایت های کوچک تجاری

۷ اصل بازاریابی در بنگاه های تجاری کوچک (وب سایت)

هر کسب و کاری از کوچک و بزرگ برای شناخته شدن نیاز به بازاریابی و شناساندن خود به مشتریان دارد. بیشتر کسب و کارهای کوچک که در ابتدای راه قرار دارند همواره از هزینه های زیاد تبلیغ بازاریابی نگران هستند، در حالی که استفاده درست از فرصت های موجود بهترین و کم هزینه ترین راه شناخته شدن و بازاریابی است. امروز روش های ساده اما موثر در بازاریابی و جذب مشتری را بررسی میکنیم. شما به سادگی میتوانید با بکارگیری این نکات به کسب و کار خود رونق دهید و میزان فروش تان را بیشتر و بیشتر کنید.

کسب و کارهای کوچک تجارت

  1. تاثیر کارت ویزیت:

شما با طراحی و ارائه یک کارت ویزیت جذاب و در عین حال جامع هر زمان در هر کجا میتوانید خود و کسب و کارتان را پرزنت نمایید و تاثیر آن را ببینید. با این کار بیلبوردی مجانی را به دست مشتری خود میدهید که هر زمان به خدمات شما نیاز پیدا کند فقط کافیست نگاهی به مجموعه کارت ها بیندازد و با شما تماس بگیرد. در طراحی یک کارت ویزیت به سایز ، رنگ، فونت ، و محتوا دقت کافی داشته باشید.

  1. صورت حساب و فاکتور محصول:

ارائه صورت حساب یا فاکتور برای ارائه هر محصول یا خدمتی لازم است و اینکار نوعی احترام به مشتری محسوب میشود. یقینا هر فردی تمایل دارد در جریان جزئیات خریدی قرار گیرد که در مقابل آن پولی پرداخت کرده و یا قرار است پولی پرداخت کند. درصورتی که کسب و کار شما در فضای اینترنتی است حتما فاکتور را با پست الکترونیکی برای مشتری های خود ارسال کنید. ارسال فاکتور درواقع ترویج برند شماست. افزایش بازدید در فضای اینترنت را مطالعه کنید.

  1. ایمیل مارکتینگ:

اگر در روند فروش، ایمیل مشتریان خود را گرفته اید و یا به ایمیل مشتریان دسترسی دارید، ایمیل مارکتینگ بهترین گزینه است! کلیدی طلایی در دست شماست و مشتریان مشتاقانه در انتظار دریافت پیشنهادهای ویژه از سوی شما هستند. میتوانید از ایمیل مشتریان برای ارسال تبریکات و نظرسنجی گرفته تا اعلام فروش های ویژه و اخبار کسب و کار سایت کوچک خود استفاده کنید.

  1. قدردانی از مشتری:

قدردانی از مشتری به جهت خریدی که انجام داده ارتباط معناداری بین شما و مشتری ایجاد میکند. این قدردانی می تواند یک ایمیل ، یک یادداشت کوچک ، و حتی یک قدر دادنی لفظی باشد.

  1. پیشنهادات ویژه، تخفیف ها، کوپن های خرید:

شرایط کوپن های خرید ، پیشنهاد های ویژه و تخفیف ها را در سایت اطلاع رسانی کنید. در ارائه شرایط و قیمت ها کاملا شفاف عمل کنید. برای ارائه این سرویس ها از فعالیت رقبا غافل نشوید.

  1. نمونه رایگان:

ارائه نمونه رایگان روشی موثر برای جذب مشتری ست. با این کار به مشتری اجازه می دهید قبل از هر خریدی محصول یا خدمات شما را امتحان کند و در صورت رضایت خریدی انجام دهد. در نظر داشته باشید که خدمات نیز از این قاعده مستثنا نیستند

  1. تشویق فروشندگان:

یک تیم فروش قوی اگر به درستی عمل کند بازوی قوی در کسب و کار شما خواهد بود. برای فروشندگان خود انگیزه های قوی بسازید و آنها را برای برخورد مناسب با مشتری آموزش دهید. فروش و فروشندگان نکته پایانی:

همواره به یاد داشته باشید که قوی ترین و موثر ترین تبلیغات، تبلیغات دهان به دهان Word of mouth است.

شما با رعایت اصول فوق، مشتریانی وفادار برای خود میسازید که بدون هیچ هزینه ای همواره از شما به نیکی یاد میکنند وبرای شما تبلیغی موثر و موثق میکنند.

منبع تم لاین

آموزش ویژه بازاریابی اینترنتی مقالات آموزشی کسب و کار و استارتاپ