۴۷ روش برای اولین فروش محصول در فروشگاه اینترنتی

شما صاحب محصول هستید. در سایت تان تصاویر محصول را به همراه تووضیحات آن درج کرده اید. به بهترین شکل سایت تان را طراحی کرده اید. آن را پر از اطلاعات و محتویات مفید کرده اید. و به تمام دنیا فروشگاه خود را عرضه کرده اید. با ما باشید تا ۴۷ روش خوب بازاریابی را به شما آموزش دهیم!

ولی بعد از این همه کار، حالا نوبت چیست ؟

بازاریابی فروش محصول خود را شروع کنید

اکنون زمان آن است که با خیالی آسوده بنشینید و آمار ترافیک و بازدید سایت تان را تماشا کنید و ببینید به چه صورت سفارش های بسیاری، روزانه به سوی شما روانه شده است . موافق هستید ؟
افسوس که همه ی کارها به این آسانی ها نیست. راه انداختن کسب و کار شما ، برای خیلی از کارآفرینان این حوزه کاری سخت و طاقت فرسا بوده است. موضوع این مقاله، یک مبحثی است که در آخرین کتاب رهنما توسط ” شین ورک ” مدیر بازاریابی ” کیس متریکز ” ، بررسی شد. برای دست یابی به اولین فروش این راهنمای جامع به کمک شما خواهد آمد. می توانید همانند کتابی از اول تا آخر آن را مطالعه کنید و یا به فصل مورد علاقه تان بروید فقط آن جا را مطالعه کنید.

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

  • به تعداد دوستان تان در فیسبوک بیفزایید. یاد بگیرید که چگونه از طریق فیسبوک بازاریابی کنید. این امر از استراتژی های گشت و گذار و به روزرسانی وضعیت در فیسبوک به ساخت صفحه ای قانع کننده منجر خواهد شد که برای فروشگاه اینترنتی شما بسیار مفید است. در رسانه ارتباطی لینداین نیز عضو شوید.
  • یاد بگیرید با افراد رابطه ی استراتژیک داشته باشید. به تکمیل پروفایل خود بپردازید و به مواردی که ارسال می کنید و نحوه نفوذ در گروه های شبکه ی لینکداین مسلط شوید. در یوتیوب فعالیت کنید. راه و روش فروش ویدیو را یاد بگیرید و از نرم افزارهای تصویری خوبی استفاده کنید. به نوع محتوا هایی که در یوتیوب تولید می کنید دقت نمایید و تجزیه و تحلیل ویدیوها در یوتیوب و آپارات را آغاز کنید.
  • اگر وردپرسی هستید، خبرنامه تلگرام را برای سایت خود فعال نمایید تا از این شبکه ارزشمند بهرمند شوید.
  • در توییتر شروع به کار کنید. این مورد گزینه مناسبی برای شما است اگر به تازگی عضو توییتر شده اید. یادبگیرید که چگونه اکانت راه انذازی کنید و هم چنین دنبال کننده های خود را به صورت زیرکانه افزایش دهید .
  • از پینترست استفاده کنید. چون می تواند ترافیک زیادی را برای سایت تان به وجود آورد. با ساختن دکمه Pin it در وب سایت خود می توانید فضایی را فراهم آورید که مشتریان برای دنبال کردن پین های سایت تان تشویق شوند. سایت خود را را در پینترست وریفای کنید.
  • بازاریابی با اینستاگرام ! در Instagram فعالیت داشته باشید. به سرعت اینستاگرام برای صاحبان فروشگاه های آنلاین ، به یکی از رسانه های مهم تبدیل شده است و با این می توانید مخاطبین زیادی را جذب کنید. بیاموزید که چگونه تصویر را ارسال کنید و تعامل به وجود آورید. با تدارک دیدن مساباقاتی فعالیت تان را گسترش دهید.
  • از تامبلر استفاده کنید و بیاموزید کگه چطور می شود با آن کار کرد. قالب مناسب برای آن اانتخاب کنید و محتواهای مفیدی عرضه کنید و با لینک های مناسب بازدیدکننده های زیادی را به سایت خود بکشانید.

موتورهای جستجو در لیست لوگو جدید گوگل قرار بگیریم

بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو

  • مقابل سایت های مقایسه محصولات بایستید. مشتری همیشه به دنبال نازل ترین قیمت است. این خریداران همیشه در حال چک کردن سایت های مقایسه محصولات هستند . برای اینکه بتوانید رقبای تان از راه به در کنید ، کالای خود را در معرض دید کاربران بیشتری قرار دهید و روش غلبه بر فروشنده های دیگر را فراگیرید..
  • در گوگل پِلِیس place محل و مکان کسب و کارتان و تجارت الکترونیک خود را را مشخص نمایید. بهترین راه حل برای مقابله با صفحه های زرد استفاده از گوگل پِلِیس است. البته این مورد برای فروشندگانی که نیاز به ارتباط مستقیم با خزیداران دارند، کاربرد دارد.
  • به یاهو بینگ بپیوندید. از مزایای صفحه اول جستجو در موتور جستجوی بینگ ، با پرداخت هزینه بهره ببرید. با این روش می توانید به صورت هدف مند ترافیک وب سایت خود را بالا ببرید.

بهبود سئو

تقویت بهبود سئو سایت

  • بعضی از کارشناس ها بهینه ساختن سایت برای موتورهای جستجو را بسیار مفید می دانند. چون از این طریق می توانید رتبه گوگل سایت خود را افزایش دهید.
  • از تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت یا همان آنالیتیک استفاده کنید. به طور مستقیم در این روش می توانید فعالیت کاربران سایت خود را مشاهده کنید. این که مشتریان هم اکنون در حال مشاهده کدام صفحه از سایت هستند و در کدام صفحه سایت تان را ترک کرده اند می تواند بسیار مفید باشد.
  • دسترسی به تجهیزات موبایلی داشته باشید. در دسترس بودن ، از جمله روش هایی است که می تواند موجب پیروزی شما بر رقیبان تان شود. پس لازم است که سایت تان در موبایل و تبلت هم قابل مشاهده باشد تا بدون از دست دادن وقت بتوانید ارتباط با مشتریان تان را حفظ کنید. اگر نسخه قدیمی سایت تان بر روی تلفن همراه قابل مشاهده نیست، نسخه موبایل برای سایت خود راه اندازی کنید.

روش پی آر و نقد و بررسی برای محصولات تان

  • نقد و بررسی برای محصولات تان در نظر بگیرید. این مورد یکی از روش های بازاریابی های آنلاین است. وقتی که در سایت های دیگر، بررسی محصولات سایت شما انجام شود، نام تجاری شما بیشتر اعتبار پیدا می کند. علاوه بر بازاریابی به روش دهان به دهان، این روش نیز باعث افزایش اعتماد می شود.
  • اطلاعیه یا مقاله ی مطبوعاتی بنویسید. چگونه دست یافتن به ارزش خبری را فرا گیرید. و در مطبوعات با افزایش اطلاعات خود گام های بلند تری بردارید.
  • برای برند خود یک طرح جالب و مفهومی انتخاب و نقد کنید. این روش های ورژن قدیمی تر ویدیوها در رسانه های اجتماعی است. به علت سرگرم کننده بودن آنبهتر در ذهن می ماند و اگر به خوبی پیاده شود به سمت برند شما توجو زیادی را روانه خواهد کرد.
  • به سمت فروش محصولات با ارزش و خاص بروید. برای فروش بیشتر، به حرکت وا داشتن محصول در بازار شلوغ ، به نوع کالا بستگی دارد.زمانی که رقیبان تان مشغول فروش کالای مشابهی هستند، با تغییر در نوع کالا می تواند طرفدار های بیشتری پیدا کند.
  • با یکی از اشخاص تاثیرگذار در کسب و کار تان صحبت کنید. برای متفاوت بودن محتوای سایت تان، با یکی از فعالان صنف خود که دارای جایگاه ویژه و وجهه ی مثبتی است، مصاحبه کنید.پس نقد و بررسی  محصول را نادیده نگیرید.

بازاریابی محتوا

  • – نظرات خود را به عنوان کاربر مهمان درج کنید. درج نظر در سایت های مشابه سایت تان، از موثرترین روش هاست که در بازاریابی محتوا باید انجام داد!
  • فایل های تصویری برای محصول تان بسازید. ویژگی های یک ویدئوی جالب را برای ساخت ویدئوی مورد نظرتان بررسی کنید و سپس فایل تصویری مزتبط با محصول خود را تهیه کنید. با اشتراک گذاری این ویدئوها در شبکه های اجتماعی مخاطبین زیادی پیدا می کنید.
  • در وب سایت خود یک بلاگ بگنجانید. تولید مطالب ارزشمند و مفید، یکی از آسان ترین و ارزان ترین روش ها برای جذب مشتریان جدید است. مطالب قابل بحثی در بلاگ خود قرار بدهید. بهترین روش برای شناساندن برند شما، تولید همین محتواهای مباحثه برانگیز است که هم طرفداران و هم مخالفانی دارد.البته باید به صورت هوشمندانه این کار را انجام دهید تا تاثیر بدی بر روی کسب و کار و یا محصول تان نداشته باشد.
  • در یوتیوب یک کانال بسازید. می توانید از نقد و بررسی محصول خود ویدیوهای کاربردی تولید کنید و آن را به اشتراک بگذارید. ویدیوهای آموزشی نیز می تواند یکی از گزینه های خوب باشد. اهمیت ویدیو مارکتینگ را نادیده نگیرید!
  • از آدرس ایمیل ها لیستی تهیه کنید. بر همه مهم بودن بازاریابی ایمیلی و منفعت آن روشن است. مطالعات نشان می دهد برای هر ۱ دلاری که برای بازاریابی ایملی هزینه کنید به طور میانگین چهل دلار برگشت خواهیم داشت.

تبلیغات پولی یا شارژی

  • تبلیغ فیسبوکی داشته باشید. اکنون زمان آن است که فعالیت های تان در فیسبوک به چشم آید . البته هنگامی که ختم به فروش محصولات تان شود، این تلاش های چشمگیر تر می شوند.
  • در گوگل برای کلمات کلیدی هزینه کنید. به اندازه سرعت کلمه های کلیدی هیچ روش تبلیغاتی دیگری نتیجه نمی دهد. شما باید از طریق این پلتفرم روش های افزایش ترافیک را بیاموزید.
  • بنر های تبلیغاتی در وب سایت ها بگذارید. این قببیل تبلیغات نیز می تواند بسیار موثر باشد. ولی باید به درستی استفاده کردن از این روش را هم بلد باشید.
  • در توییتر، توییت کنید. از روشهای توییتر برای تبلیغات استفاده نمایید. توییت های تان را به اشتراک بگذاربد و فعالیت های تان را افزایش دهید.

فعالیت های غیر اینترنتی

  • غرفه ای اجاره نمایید. به اندازه ارتباط مستقیم با یک یک مشتریان و فروش مستقیم هیچ روش دیگری موثر نیست. علی الخصوص هنگامی که در شروع فعالیت خود هستید و روش های مختلف برای فروش را انجام نداده اید.
  • حضوری فعال در اجتماعات محلی داشته باشید. محصولات خود را با سود بسیار کم برای فروش قرار دهید و با این کار افراد را با برند خود آشنا سازید. علاوه بر این، با حضور در اجتماع ها علاوه بر مصاحبه با صاحبان کسب و کار و شناسایی بازار هدف، می توانید کارت های ویزیت را رد و بدل کنید.
  • در جلسات و همایش ها با افراد جدیدی آشنا شوید. با صاحبان مشاغل ارتباطات خود را افزایش دهید. با این فعالیت ها برند تان را ارتقا دهید.
  • به صورت عمده محصولات خود را بفروشید. شما با این کار فرصت فروش محصولات تان را به خرده فروشان خواهید داد. ( از فروش محصولات فروشندگان دیگر نیز به شما بهره می رسد. )
  • در مکان های مختلف به فروش محصولات خود بپردازید. به نمایش درآوردن محصولات در جا های مختلف، یک روش سرگرم کننده است. به عنوان مثل می توانید هم سفر کنید و هم دیگران را از محصول تان با خبر سازید.
  • یک تیم فروش دست و پا کنید. در دست گرفتن نبض بازار، بعد از دست یابی به اولین فروش کمی به نظر مشکل می آید. و این مسئله وقتی به غرنج تر می شود که شما به تنهایی به فروش محصول های مناسب به وب سایت خود اقدام کرده اید. مخصوصا این که محصول شما جز کالاهای مصرفی نیست و نیاز به متقاعد کردن مشتری برای فروش دارد.

تبلیغات سنتی

  • – در نمایشگاه ها فعال شرکت داشته باشید. این مورد می تواند تاثیر بسیار عمیقی روی کسب و کار تان داشته باشد. مخصوصا این که شما منبع اصلی و تولیدکننده ی یک محصول باشید. بازاریابی منزل به منزل را تجربه نمایید. به ندرت این بازاریابی انجام می شود. اما برای خدمات و محصولاتی که به شماره اشتراک نیازمند است و یا کالاهای دیجیتال و فیزیکی می تواند مفید واقع شود.
  • تبلیغات کاغذی کنید. پیشنهاد تبلیغات کاغذی و چاپی در روزگاری که تبلیغات اینترنتی حرف اول را می زند، نا متعارف به نظر می آید. دلیل لین که این پیشنهاد را دادیم نیز همین است! بعضی وقت ها یک روش متفاوت جواب می دهد.
  • اسپانسر بشوید. برای وقایع مختلف اسپانسر شدن روشی قدیمی است که هم می تواند بسیار مفید باشد و هم می تواند صدمه رسان باشد.
  • به پخش تراکت بپردازید. نامه ها و تراکت ها، با وجود محبوبیت بازاریابی آنلاین، همچنان می توانند به فروش کمک کنند.
    از تبلیغات محیطی استفاده نمایید. اگر می خواهید به فروش دست یابید و روش های سنتی را بیشتر می پسندید، بیلبوردها می توانند گزینه خوبی برای رسیدن به هدف تان باشند.

بازاریابی و فروش محصول و محصولات

دیگر روش های بازاریابی

  • از بستگان و دوستان تان آغاز کنید. از سریع ترین روش هایی که می توانید به اولین فروش خود دست یابید ارتباط با دوستان و بستگان است.شاید شما علاقه مند به خرید محصولات تان توسط بستگان تان نباشید، ولی این امر منجر به تبلیغات دهان به دهان می شود و بسیار سودمند است.
  • در انجمن ها شرکت داشته باشید. یکی از بهترین راه های معرفی محصولات تان به مخاطبان تان شرکت در فروم های آنلاین است.
  • در وب سایت های فروش کالا، محصول خود را در معرض فروش قرار دهید. قرار دادن محصول در سایت های فروش کالا نیز یکی از آسان ترین روش ها برای راه اندازی کسب و کار خوب است. امکان حضور آنلاین با این روش برای تان فراهم می آِد.
  • برای محصولات تان کوپن تخفیف در نظر بگیرید. کوپن ها یکی از ابزارهای قدرتمند نگه داشتن و جذب مشتری هستند. همچنین باید توجه داشته باشید که استفاده از تخفیف استراتژی فروش کالا را لطمه نزند.
  • در بازاریابی دیگران را شرکت دهید. برای فروشگاه های آنلاین، بازاریابی وابسته می تواند یک کانال شگفت انگیز فروشی را مهیا کند. در این روش وقتی موفق می شوید که نوع فروش و پرداخت پورسانت به فروشنده زیرمجموعه تان را به خوبی مدیریت کنید.
  • با تولید کننده های محصولات ارتباط داشته باشید. این مورد نیز اهمیت بالایی دارد. و سهم بزرگی در منافع تان دارد. چون داشتن ازتباط با تولید کنندگان معتبر می تواند برای کار و فعالیت تان سودمند باشد.
  • به بازدید کنندگان وب سایت تان اعتماد و امنیت را القا کنید. جلب اعتماد خریداران وب سایت، مانعی است که بیشتر فروشگاه های آنلاین با آن مواجه هستند .هنگامی که اطمینان حاصل نمودید که سایت شما یک وب سایت مورد اعتماد است، آن گاه می توانید به اقزایش فروش محصولات تان بیندیشید.
  • در سایت تان از زبان های مختلف استفاده کنید. استفاده از زبان های مختلف، به منظور فراگیر بودن سایت، می تواند مفید باشد. چون در این صورت افراد مختلفی با زبان ها و ملیت های گوناگون می توانند از وب سایت شما استفاده کنند.
  • قسمتی از کارها را به دیگران بسپارید. در ابتدای کار، باری سنگین بر روی شانه هایتان احساس می کنید. تقسیم وظایف در این مرحله خیلی مهم است. اکنون باید تصمیم بگیرید که برای رسیدن به فروش بیشتر و هدف خوب کدام وظیفه را شما انجام بدهید و کدام وظیفه را دیگران انجام دهند.
  • بعد از اینکه تمامی مراحب فروش را پشت سر گذاشته اید، باز هم به استمرار و سخت کوشی نیازمندید و به یاد داشته باشید که فقط با ایستادگی شما این مسیر طولانی و پیچیده فروش به مقصد خواهد رسید.

 

ترجمه تم لاین

درباره حمید سلطانی

موارد جالب

پیام خوش آمدگویی در صفحه ورود وردپرس

پیام خوش آمدگویی در صفحه ورود وردپرس

پیام خوش آمدگویی در صفحه ورود وردپرس سلامی ویژه خومت تمامی کاربران عزیز تم لاین. ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *