تم لاین

12 راه کم هزینه برای بازاریابی

در این مقاله ۱۲ روش بازاریابی کم هزینه را به شما معرفی می کنیم . شما با استفاده از این روش ها می توانید فروشتان را افزایش دهید.

۱- آماده کردن طرح خود

ابتدا باید بهترین چشم انداز برای کسب و کار خود را تعریف کنید و راه های رسیدن به آن را بررسی و طراحی کنید . سپس طرح بازاریابی (Marketing Plan) را تهیه کنید. بدین وسیله شما طرحی برای نفوذ در بازار طراحی کرده و ترفندها و راهکارهای خود را مشخص می کنید.

حتما بخونید : ۴۷ روش برای اولین فروش محصول در فروشگاه اینترنتی

 

12 راه کم هزینه برای بازاریابی

۲- برای خود وب سایت راه اندازی کنید

بخشی از هویت هر کسب و کار با وب سایت مشخص می شود. امروزه حتی برای کسب و کارهای بسیار کوچک هم وب سایت طراحی می کنند.

 

۳- استفاده از شبکه های اجتماعی

امروزه با استفاده از شبکه های اجتماعی دیگر حد و مرزی بین فروشنده و مشتری وجود ندارد. هر روز شاهد پیدایش شبکه های اجتماعی جدیدی هستیم . در حال حاضر شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام جزء پر طرفدارترین شبکه های اجتماعی به شمار می روند. البته به این نکته توجه داشته باشید که تمام توجه و تمرکزتان را بر روی شبکه های اجتماعی نگذارید چون ممکن است یکی از شبکه های اجتماعی که شما روی آن تمرکز و وقت زیادی گذاشته اید مسدود شود و تمام زحماتتان بر باد رود. شبکه های اجتماعی تنها یکی از کانالهای بازارهای اجتماعی شما باید باشد.

 

۴- استفاده از ایمیل مارکتینگ

برای استفاده از ایمیل مارکتیمگ نیازمند یک وب سایت و یا وبلاگ هستید. اگر کسب و کار بزرگی دارید یا شرکت هستید توصیه میکنم که یک وب سایت مستقل داشته باشید تا اعتبار کار شما را افزایش داهد.

پس از راه اندازی سایت یا وبلاگ فرم هایی برای جمع آوری ایمیل بازدیدکنندگان در سایت قرار دهید.  با اینکار می توانید برای تمام اعضای سایت ایمیل گروهی ارسال کنید و پیشنهاد های خود را از طریق ایمیل به دست آنها برسانید.

توجه داشته باشید که فقط به افرادی که فرم را پر کرده اند و مایل به دریافت ایمیل هستند ایمیل ارسال کنید. به افرادی که نمی شناسید ایمیل ارسال نکنید و به حقوق دیگران احترام بگذارید.

 

۵- عضویت در انجمن های حرفه ای ، تخصصی و صنفی

یکی دیگر از راه های جذب مشتری حضور در انجمن های حرفه ای است . شما با حضور در این انجمن ها می توانید در جریان اخبار کسب و کار قرار گیرید و با دیگران ارتباط برقرار کنید. همین کار باعث جذب مشتری می شود.

 

۶- کارت ویزیت را فراموش نکنید

یکی از اولین کارها ساخت کارت ویزیت ، سربرگ و پاکت نامه است . حتما در کارت ویزیت خود آدرس سایت، شماره تلفن ، لوگو و تمام اطلاعات لارم را درج کنید. این امر باعث می شود مشتری به شما اعتماد بیشتری داشته باشد.

 

۷- مقاله نویسی در نشریات مرتبط با کسب و کار

چاپ مقاله یکی از روش های تبلیغ غیر مستقیم است . شما با چاپ مقاله در نشریه ای که با کسب و کار شما مرتبط است می توانید خدمات یا محصولات خود با کمترین هزینه و به راحتی به مخاطبان معرفی کنید.

 

۸- استفاده از نمایندگی های فروش

یکی از ارزان ترین روش های تبلیغاتی استفاده از تبلیغات نمایندگی های فروش است. بسیار از شرکت های تولید مواد غذایی از این روش تبلیغاتیی با سوپر مارکت ها استفاده می کنند.

 

۹- ارائه نمونه محصول

برای فروش بیشتر می توانید نمونه ای از محصول خود را به هر جا که فکر می کنید برای افزایش فروش مفید است ارسال کنید.

 

۱۰- تهیه و اشتراک ویدئویی از محصول خود

پیشاز محصول خود فیلمبرداری کنید، نیازی نیست حتما این کار پر هزینه باشد شما می توانید با دوربین موبایل خود ویدئویی از محصول خود تهیه کنید و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. من مدتی پیش برای یکی از مشتریانم همین کار را انجام دادم و با موبایل خود از محصولات آنها فیلم گرفتم و در سایتشان و شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتم . اینکار باعث افزایش فوق العاده فروش آنها شد.

 

۱۱- برگزاری مسابقه و دادن جایزه

شما می توانید در مورد کسب و کار یا محصول خود سوالی طرح کرده و مسابقه برگزار کنید و به برنده جایزه دهید . این کار تاثیر بسیار زیادی بر مخاطبان می گذارد.

 

۱۲- جذب ویزیتور و فروشنده

می توانید برای محصولات خود ویزیتور و فروشنده مویرگی جذب کنید و درصدی از فروش را به عنوان پورسانت به آنان اختصاص دهید.

 

صحبت پایانی

در این مقاله با برخی روش های بازاریابی آشنا شدیم . در نظر داشته باشید که تا جایی که نیروی انسانی دارید از کانال های بازاریابی استفاده کنید و فقط به یک یا دو روش برای بازاریابی اکتفا نکنید.

  • توسط:
  • تاریخ انتشار:
    ۲۲/۰۹/۱۳۹۵
  • بازدید:
    47 بازدید
  • دیدگاه:
    0