ترکیب وب سایت با بازاریابی پیامکی

در دنیای امروزی نداشتن موبایل غیرممکن به نظر میرسد . وابستگی به تلفن همراه در افراد به اندازه ای زیاد شده است که کمتر کسی را می بینیم که موبایل خود را بیش از یک متر از خود فاصله دهد. حال شما تصور کنید که پیام خود را بتوانید در یک قدمی مخاطبان منتشر کنید. یکی از پر نفوذ ترین روشهای تبلیغاتی بازاریابی پیامکی می باشد.

 

ترکیب وب سایت با بازاریابی پیامکی

یکی از قدرتمندترین روشهای بازاریابی، بازاریابی پیامکی می باشد و

بازاریابی پیامکی یکی از قدرتمندترین روشهای بازاریابی می باشد و  موسساتی می توانند به موفقیتهای چشمگیری دست یابند که بتوانند با استراتژی هوشمندانه و به طور استاندارد از این ابزار قدرتمند استفاده کنند. 

در این مقاله آموزشی به ترکیب بازاریابی پیامکی با بازاریابی آنلاین می پردازیم و همچنین نکات بسیار حیاتی درباره بازاریابی پیامکی می پردازیم.

اگر پیدا کردن یک لیست شماره موبایل هدفمان باشد و اینکه به آنها یکبار پیامک ارسال کنیم تنها سرمایه و وقت خود را هدر داده ایم.

لیست شماره موبایل ما باید برای بازار هدف باشد. فراموش نکنیم که با یکبار ارسال پیامک به لیست بازار هدف هرگز موفق نمی شویم پس چگونه موفق می شویم؟ می خواهیم بازاریابی اینترنتی را با sms-marketing یا بازاریابی پیامکی ترکیب کنیم برای اینکار باید شماره موبایل بازار هدف را در گام اول را بدست بیاوریم.

بازاریابی پیامکی

بدست آوردن شماره موبایل بازار هدف

راهکارهای مختلفی برای اینکار وجود دارد که به ۲ مورد از آنها می پردازیم:

۱- ارائه محصول رایگان : می توانید محصول رایگانی را طراحی کنید و در سایت خود قرار دهید و از بازدیدکنندگان بخواهید نام ، ایمیل و شماره همراه خود را ثبت کنند تا  محصول را به طور رایگان دریافت کنند.

۲-ایجاد خبرنامه پیامکی : با توجه به تجربه شخصی من اگر از خبرنامه پیامکی باعث بازدهی بسیار بالاتری می شود.

نکته طلایی : هرچقدر در سایت تعداد فیلدهای پر کردنی کمتر باشد افراد بیشتری حاضر به پر کردن آن می شوند.

در واقع لیست شماره هایی که جمع آوری کرده اید از بازار هدف هم با ارزش تر می باشد. با جمع آوری شماره تلفن همراه بازدیدکنندگان شما یک لیست بسیار با ارزش دارید! یعنی خود افراد به شما اجازه داده اند که برایشان پیامک بفرستید.

وقتی شما شماره بازار هدف مورد نظر خود را خریداری می کنید آنها به شما اجازه ارسال پیامک را نداده اند و وقتی شما به آنها پیام ارسال می کنید آنها شما و کسب و کارتان را نمی شناسند اما با جمع آوری شماره موبایل افراد از طریق سایتتان دقیقا به کسانی پیامک ارسال می کنید که خود را علاقه مند به کسب و کار شما نشان دادند و با کسب و کار شما آشنایی دارند. بازاریابی شما پس از جمع آوری یک لیست با ارزش کار شروع می شود ، پس این یک فرصت طلایی برای کسب و کار شما می باشد.

زمانهای ارسال پیامک

ارتباط خود را با افراد حفظ کنید و هفته ای یکبار و یا دوبار پیامک ارسال کنید. صبح ها از ساعت ۱۰ الی ۱۲ و بعداز ظهر ها از ساعت ۱۷ الی ۲۰ بهترین زمان ارسال پیامک می باشد. از شنبه تا پنج شنبه ارسال داشته باشید .

هفته ای یکبار و یا دو بار پیامک ارسال کنید و از این طریق ارتباط خود را با افراد حفظ کنید. از شنبه تا پنج شنبه ارسال داشته باشید . صبح ها از ساعت ۱۰ الی ۱۲ و بعداز ظهر ها از ساعت ۱۷ الی ۲۰ بهترین زمان ارسال پیامک می باشد.

چه چیزی در متن اس ام اس خود بنویسیم؟

زمانهایی که محصولی رایگان و یا تجاری دارید از طریق پیامک اطلاع رسانی کنید.متن پیامک خود را متنوع کنید.

 

چه پیامکهایی ارسال کنیم؟

درباره موضوع کسب و کار پیامکهای آموزشی ارسال کنید.

اگر نام اشخاص را در اختیار دارید حتما از نام افراد در پیامک خود استفاده کنید.در تلاش باشید کاری کنید که ارتباطتان با اعضا دو طرفه باشد و با اعضای پیامکی خود تعامل داشته باشید.برای قوی تر کردن ارتباط نظرسنجی و مسابقه برگذار کنید و اینکه نیاز آنها را با سوالات هوشمندانه متوجه بشوید و چه محصولاتی بیشتر مورد نیاز آنهاست.

 

پیامک را خلاصه کنیم

هر پیامک فارسی شامل ۷۰ کارکتر می باشد در متن پیامک خلاصه نویسی کنید  ، پس کلمات را هوشمندانه انتخاب کنید.

یکی از روشهای بسیار خوب برای تعامل با مخاطبان منشی پیامکی است. از منشی پیامکی استفاده کنید. به طور مثال به بازدیدکنندگان بگوئید برای دریافت شما حسابتان ، باید عدد ۱ به شماره شما ارسال کند.

باید توجه داشت که باید برای اعضا پیامک های شما مفید باشد. باید همیشه این انگیزه در اعضای شما وجود داشته باشد که پیامک های دریافتی شما را بلافاصله باز کنند و متن آن را بخوانند. برای همین در پیامک های ارسالی نباید فقط شامل تخفیف یا معرفی محصول جدید باشد . اولین هدف شما باید لذت بردن اعضا از پیامک ها باشد و سپس در بین  ارتباط دوستانه برقرار کردن با اعضا و اعتماد سازی ها می توانید محصولات خودتان را به آنها معرفی کنید.

 

ترکیب بازاریابی پیامکی با وب سایت

درج نام وب سایت در پیامک

برای اینکه نام سایت شما همیشه در ذهن افراد باقی بماند حتما آن را درج کنید. شاید اینکه در چه سایتی عضو شده اند را فراموش کرده باشند.

 

بازاریابی پیامکی قبل از خرید

شما می توانید حس امنیت را با استفاده از پیامک ایجاد کنید! بازدیدکننده می خواهد محصولی را خریداری کند و وارد سایت شما شده ولی ترس از خرید باعث شده تا کمی عقب نشینی کند. شما می توانید در صفحه محصول درج کنید که با ارسال کد محصول به شماره —– می توانند همین الان ۱۰ درصد از شما تخفیف بگیرند و با اینکار عقب نشینی خریدار را از بین ببرید. با ارسال کد تخفیف بازدیدکننده متوجه می شود کسب و کار فعالی در مدیریت وب سایت وجود دارد و کمی احساس راحتی بیشتری می کند.

 

بازاریابی پیامکی هنگام خرید

با ارسال یک اس ام  اس پس از تکمیل فرم سفارش محصول توسط بازدیدکننده، از او برای خرید از سایت شما تشکر کنید.

 

بازاریابی پیامکی پس از خرید

 

زمانی که کالا را بسته بندی کردیم و ارسال کردیم برای خریدار یک پیامک ارسال کنیم و به مشتری بگوییم که کالای شما ارسال شد. زیرا زمانی که کالایی را از اینترنت خریداری می کنیم بی صبرانه منتظر آن هستیم که محصول هر چه سریعتر به دست ما برسد .

در واقع ما می توانیم فروش محصولاتمان را افزایش دهیم اگر به صورت اصولی بازاریابی با پیامک را در سایتمان پیاده کنیم.

 

درباره امیدوار

موارد جالب

چه کالا یا خدماتی در اینترنت بفروشیم؟

چه کالا یا خدماتی در اینترنت بفروشیم؟

هنگام ورود به دنیای کسب و کار اینترنتی بسیاری از افراد این سوال را می ...

یک نظر

  1. خیلی عالی بود وب سایتی پر از محتوای با ارزش دارید
    موفق باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *